Frågor & svar - Vinstvalet

  • Kan jag byta varuvinsten mot pengar?
    Ja, det kan du. Istället för en varuvinst i Vinstvalet kan du väja att ta ut vinstens värde (170 kronor) i pengar. Om du har ett spelkonto för bingo och skraplotter hos oss kan du även välja att sätta in 170 kronor på det kontot. Dessutom har du möjlighet att skänka pengarna till någon av de 56 ideella organisationer som Postkodlotteriet stödjer.

    OBS! Om du redan valt en varuvinst och bekräftat ditt val, kan du inte ändra i efterhand. Det går inte heller att välja något av ovanstående alternativ om tidsperioden för ditt val har gått ut. Förklaringen till det är att varuvinsten då redan är packad och skickad till dig.
  • När kommer min varuvinst?
    Du har 14 dagar på dig att göra ditt vinstval. När du har gjort ditt val så packas och skickas produkten direkt. Du bör ha den hos dig inom en vecka. Om du inte väljer någonting så får du en fin produkt ändå som skickas hem till dig när 14 dagar har gått.
  • När får jag pengarna?
    Om du väljer att ta ut din varuvinst i pengar så kan du vänta dig att de finns på ditt konto inom fyra veckor. Har vi ingen uppgift om konto så får du istället en utbetalningsavi.

    Om du sätter in pengarna på ditt spelkonto för bingo och skraplotter överförs pengarna direkt.
  • Kan jag ändra mitt val av vinst i efterhand?
    Nej, tyvärr går det inte. När du gjort ditt val skickas produkten – eller startar överföringen av pengarna – direkt.
  • Hur gör jag mitt vinstval?
    Du går in på vinstvalet.postkodlotteriet.se för att se allt du kan välja bland. Du loggar in med din kod på 8 tecken och väljer den vinst du gillar mest. Tänk på att du behöver bekräfta ditt val flera gånger på sajten innan allt är klart. Läs och följ instruktionerna på knapparna noga.

    Om du inte gör något val, om du till exempel skulle glömma, eller komma av dig, så skickar vi en fin vinst till dig ändå när 14 dagar har gått.
  • Vad gör jag om min produkt är skadad?
    Vi hjälper dig! Mejla en bild på den skadade produkten tillsammans med dina kontaktuppgifter till oss på: kundservice@postkodlotteriet.se
  • Hur får jag veta att jag vunnit?
    Vi har automatisk vinstbevakning på alla lottdragningar och meddelar dig om du vinner. Beskedet kan komma med mejl, sms eller som ett brev i din brevlåda.
  • Vad har vinsten för värde?
    Vinstens värde är 170 kronor. Väljer du att ta ut vinsten i pengar så är det den summan du får. Produkterna du kan välja bland är värda minst 170 kronor, ofta mer än så.
  • Varför har Postkodlotteriet varuvinster?
    Vinstvalet är ett sätt att erbjuda dig som är kund möjligheten att välja själv. Genom samarbeten med olika välkända varumärken kan vi erbjuda fina produkter som ofta är värda lite mer än vinstvärdet på 170 kronor. Du kan även välja att ta ut vinsten i pengar eller att skänka vinstens värde till en ideell organisation.
  • Var hittar jag min vinstkod?
    Vinstkoden hittar du i det vinstbesked du fått från oss – antingen ett mejl, ett sms eller ett brev i brevlådan. Koden består av 8 tecken och är giltig i 14 dagar från det att du fick vinstbeskedet. Hittar du inte din kod, ring 0771-22 55 22 eller mejla kundservice@postkodlotteriet.se så hjälper vi dig att ta fram en ny.
  • Vad gör jag om jag inte fått min varuvinst?
    Om din vinst inte dykt upp, eller om den gått i retur, ring 0771-22 55 22 eller mejla kundservice@postkodlotteriet.se så hjälper vi dig.
  • Kan jag ändra leveransdatum av min varuvinst?
    Du kan skjuta upp leveransen av din vinst i max 6 veckor, utom när du väljer en tidningsprenumeration. Du kan inte påverka ”leveransdatum” om du väljer att ta ut vinsten i pengar, att sätta in pengarna på ditt spelkonto eller att skänka dem till en ideell organisation.